Translate

1 Mayıs 2007 Salı

ENDOMETRİOZİS KİSTİ VE DOKTORLARLA YAŞADIKLARIM

Ben bu gün, bir kez daha doktora gittim ve eve geldigimde bunları sizlerle paylaşmak istediğimi farkettim......

2005 yılında çocuk istediğimize karar verince, doktor gittim ,bir nevi genel kontrol gibiydi gidiş amacım... ilk kez o muayinede ögrenmiştim Endometriosiz Kistini. Doktorun söyledikleri beni şok etmişti ne dediğini takip edemiyordum. Aklım da sadece “hamile kalamayacagımı” söyleyen cümleleri kalmıştı. Hamile kalamaya bilirsin diyip, bir sürü detay vermişti ama ben yaşadığım şoktan söylediklerini takip bile edemiyordum. Ağlayarak çıktığımı hatırlıyorum odasından bir kağıda da Endometriosiz Kist’nin yazılışını almıştım eve gelip inceleyecektim, bu arada test yapılıyordu. Bütün gece ağlayarak geçirmiştim iki gün sonra testin sonuçlarını alacaktım ama iki gün geçmek bilmedi. Neyse doktorun söylemesine göre sonuç korkulacak boyutta değildi ama 3 ay sonra bir daha görünmem gerektiğini söyledi.
Tahlillerle birlikte Üsküdar da ailemin çok güvendiği bir doktora daha gösterdik raporu oda korkulacak birşey olmadığını ama tüplerimin tıkalı olabilecegini doktorun adet dönemini konturol etmesi gerektigi söyledi. İşte o an rahatalamıştım ama akıl almak için gittiğimiz doktor bana şuan bildiğim ve o an bilmem gereken hiç bir detayı vermemişti sadece” korkulacak birşey yok ama tüplerinde tıkalı olabilir”.
Ben iyi olmanın verdiği rahatlamayla bir seneyi geçirmiş ve hamile kalamamıştım. Sonunda ailemin ve yakın çevremin yönlendirmesi ile Kadıköy'de çok iyi bilinen bir hastaneye gittim. Bu sefer güvendiğim bir doktor vardı ve oda tam istediğim şekilde olaya yaklaşmıştı. Bir sürü tahlil sonucunda süt hormonlarımın fazla çalışmasından, endometriosiz kistine kadar herşey araştırdı. Buraya kadar herşey çok normaldi ama benim için kabus yeni başlıyordu ve ben bunu o zaman bilmiyorudum. Bana yaşımın 33 olamasından dolayı gebeliği hızlandırmak adına laparoskobi yapılmasının uygun olacagını söylendi, ilaç tedavisinin uzun vadeli bir süreç olduğundan bahsedildi, en fazla iki saatli bir işlemle olayı anlaşılacaktı ve ben iki gün içinde normal hayatıma dönecektim.
Laparoskobi sonuçta iyi geçmişti ve ben bir gün hastanede yattıktan sonra oradan ayrılmıştım. Laparaoskobi sonucunda bir tüpün tıkalı oldunu ve rahmimin karnıma yapışıklığının giderildiğini ögrenmiştim ama kabusum yeni başlamıştı. Geceleri nefes alımıyordun tuvalete çıkarmıyordum garip bir ruh hali içindeydim cumartesi doktorumla telefonla konuştuktan sonra şikayetlerimden bahsedince 4 gün arayla gene hastaneye gittim. Bunu tuvalete çıkamamadan kaynaklı bir dizi şikayet olduğunu söyledi ve bana bir takım ilaçlar verdi. İlaçları içtikten sonra kısmen düzelmiştim ama sonra ki iki gün ateşim 40 derece olunca tekrar doktoru aradım. Artık daha da kötüydüm nefes problemim de çıkmıştı. 3 gün sonra tekrar doktora gittim ve bir dizi tahlilden sonra apar topar beni hastaneye yatırdılar. Ne olduğunu anlıyamıştım bile, doktorun bana anlattığı bu ateşin bir yere vuracagı ama bunu kontrol etmeleri gerektiği idi.( Şuan ise olayın ödemden değil de vücuttaki bağırsaklarda bulunan bir virus yüzünde karın zarı iltahabı geçridiğimi ögrendim ) İlk gece sonunda sabah ki tetkikler sonucunda vücudumda ödem oluştugu ve sağlam olan yurmurtalığımın zarar görmesini istemedikleri için ameliyata alacakları idi, hatta buna 3 doktor konturolünden sonra karar vermişlerdi. Tekrar ameliyat girdim bir hafta arayla iki ameliyat fakat bu sefer gözlerimi yoğun bakımda açtım. Böylece 15 gün süren yoğun bakım sürecim başladı. Sürekli kanlar alınıyor, tahliller yapılıyordu. Her gün rontgen çekiliyordu. Çigerlerim su toplamıştı ve nefes alamıyordum ne kadar kötü olduğumu bilmiyordum ama tuvalete bile oksijen tüpüyle gider durumdaydım. Doktorun biri geliyor bir gidiyordu. sanırım durumun daha kötuleştiği bir dönemde tomografiye ve emar’a sokuldum , ordaki hastabakıcını lafı hala kulaklarımda " canım çok ta gençmiş ....her işinide kendi yapıyor" tabi ben o sıra ölüyor oldugumu bilmiyordum. yaşamın kıyısında ölüme bir adım yakın dururken, insanı bunu algılayamaması çok garip geliyor şimdi. Uzun lafın kısası 15 günlük yogun bakımdan sonra ciğerlerimden cekilen suları, yediğim kan plazmalarını, serumlardan, kanlardan sonra hastaneden çıkmıştım ve eve giderken ağlamaya başlamıştım. Nasıl bir mutluluktu benim için eve gitmek aman allahım. Ben bu olayları yaşarken daha iki ay önce annesini kaybetmiş eşimin halini hiç bilemiyorum. iki ay öncesi annesi için hastanede nöbet tutan eşim iki ay sonra benim için nöbet tutuyordu ......
iki ay sonra doktor kontorlum vardı ve ben hamile kalmayı bekler dururken, ölüme olan yakınlığımdan habersiz eski yaşantıma dönmüştüm. Kontorlde doktordan normal koşullarda hamile kalamayacağımı ögrendim %5 ihtimaldi. Açık olan tüpümden hamile kalabilme ihtimalim yoktu, yaşadığım ikinci şoktu, bu detayı bana daha önce vermemişti, bana "biraz dene sonra tüp yaparız diyordu".... vermediği bir sürü detayla birlikte beni apartopar IVF bölümüne indirdi ve doktorla konuşturdu. IVF deki doktora bunu erken olup olmadığını sordum, durumları sordum çıkarken bana 7 ekim tedaviye başlama zanını verdi ve ben daha tüp bebek olayını ne olduğu anlamadan olayın içine de buldum kendimi önümde düşünmek için iki hafta vardı. Bu sefer hastanedeki tüm tahlil ne var ne yok toplayım aile dostumuz olan doktora tekrar gittik, o güvendimiz ve inandığımız doktorun tavrını hiç unutamam; bana dönüp " yaşadığına şükret ölümden dönmüşsun ve çocugun olmazsa da hiç dert etme bu sana verilmiş ikinci yaşam şansı dedi" sonrada "bana niye gelmedin ben bunu tedavi ederdim" dedi" iyide biz sana geldiğimizde bize bu konuda hiç birşey söylememiştini ki salak " diye bağırasım geldi. Olayın ne kadar önemli olduğunu laparoskobiden sonra ögrenmiştim. Benim tüm hatam endometriosiz kistini öğrendiğim zaman bunun ciddiyetini anlamak istemem ve bu konuda uzmanlaşmış doktora gitmemekti belkide ama hiç bir doktor bu konuda şu uzman ona git demeyeşimdi ve bu arada ayrı ayrı 3 doktora ,2 ayrı hastaneye gitmiştim hepside aynı yaklaşım sergilemişlerdi.
Ruh halim berbattı anne olamaya bilirdim ve ölümden dönmüştüm insanın ölümden döndügünü bilmesi çok garip bir duygu....Apar topar, panik ve endişe ile aynı hastanede tüp bebek tedavisine başlandım, sonuçta beni çok iyi tanıyorlardı hastanedeki geçirdiğim süre boyunca bütün doktorların takibindeydim, başka bir hastane ve doktora gidecek herşeyi baştan yaşayacak enerjim yoktu, ilk başta problemsiz gözle bakılırken bir süre sonra, yumurtalık kistim çıktı ama onun zamanla kaybolocağını söylediler yapılan yumurtlama igneleri sonucunda da yumurta oluşmu cok azdı ve tedavimi iptal etmek istediler hepimizin yaşadığı şeyler işte....

Bu gün ayrı bir doktora gittim ve bana laparoskobiden sonra geçirdiğim efeksiyonun çok ciddi olduğunu genç olduğum için kurtulmuş olacagımı söyledi karın zarı iltahabının çok ciddi birşey oldugunudan başhsetti ve “bundan sonra kesinlikle rahmine bıçak sürdürme” dedi bu sefer masa kalırsın. Bu nasıl bir kabust allahım. Tüplerimin bu enfeksion ve kisten dolayı işlevini yitirdiklerinden bahsetti. Seni nasıl olurda iki ay içinde tüp bebek tedavisine sokarlar dedi hemde yumurtalık kisti varken nasıl yapılır.... hem çok erkendi hemde başka bir kistim daha vardı... ve doktorun söylemesine göre tüp bebek için verilen ilaçlar bu kisti büyütüyormuş Bunu bir gun önce görüştügüm bir başka doktor arkadaşımda söylemişti yani çok erken yapılmış dediler ama ben bunu sormuştum hiç bir doktor dur bekle sonra yaparız demedi biraz vucudun toplasın demedi yaparız ederiz kolay ayagına yattılar..... O hastanedeki hiç bir doktor kızım sen ölüyordun demedi, yada sen çok ciddi bir hastane mikrobu kaptın hem cigerlerin hemde rahmin mahvoldu demedi.... Bunu hastaneden kaynaklı bir virus olduğunu bana bu gün ki doktor söyledi.Bu efeksiyonu kapmak için ya iyi dezafekte olmayan ameliyat ortamın yada kişilerin bu konuda kötü olduması gerekiyordu. Bir yerde ihmalin söz konusu olduğunu söyledi.... Bunları söylerken ölümden dönmüş ben birden kafamda hastaneye ödenen 16 milyarlık fatura beynimde şimşek gibi çaktı tüp bebek için ödediğim ve indirimli fiyat olarak verilen 4 milyar....vs.
Ve doktor bana seni tıp tepmiş dedi, tıbbın sana bir cocuk borcu var.

19 yorum:

  1. Ebrucummmmm
    Yasadiklarin icin oylesine uzgunum ki. Seni bize bagisladigi icin Allaha sukrediyorum bir yandan bir yandan da doktorun ve hastanenin ismini haykirmak istiyorum. Bunu sana onlar yaptilar, onlara olan guvenini kullandilar. Orayi bugune kadar hep sevmis olmama ragmen bundan sonra hic isim olmayacak orasiyla inan. Seni cok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canım çok tekşekkür ederim, yanımda siz sevdiklerim olmasa nasıl olurdum bilemiyorum canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. Canim ablam bitanem

    Gurbet ellerden yasadiklarini seninle yeterince paylasamamanin uzuntus icindeyim keske yaninda olabilseydim.

    Allaha sukurler olsun ki bu olaylari SEN bizimle paylasabiliyorsun, hayattasin, uzagimizda da olsan bizimlesin...

    Inaniyorum ki bu siteden cok guzel haberlerinide okuyacagiz.

    SENI SEVIYORUM

    YanıtlaSil
  4. Ebrucum yasadigin seyler cok kotu, ama sukur ki yanimizdasin, sen bizim icin cok degerlisin. Seni cok seviyoruz...
    Hasan

    YanıtlaSil
  5. Ebru hanım yaşadığınız şeyler çok kötü,ama iyiki yaşıyorsunuz ,

    7 senedir defalarca doktora gitmeme rağmen yumurtalık kistimin endometriozis olduğunu öğrendim bekarım 32 yaşındayım ve bu kistin ne olduğunu ozaman öğrendim,Laporoskopi oldum bende ve bu ameliyat sonrası doktorum kontrol için çağırdığında muayene ücretini veremıycemi anlayınca beni kontrol etmedi ve bu işlemden sonra doğum kontrol hapı kullanmam gerektini söylemedi bende kist alındığı için rahatlamıştım sancılar geçmişti bilgide verilmediği için 8 ay sonrasında yine bu sancılarla ve ilerde çocuk sahibi olamama tehlikesiyle başbaşayım ... ne yapmam gerekıyor bılmıyorum hangi doktora güvencem kıme gitmeliyim bilmiyorum .Ebru hanım yaşadıklarınız beni çok etkiledi Tıp Tepmiş bu sözde beni oldukça etkiledi insan hayatı ve tıp bunun gerçekten örneklerini yaşadık ben ve ailem yaşamaya devam edip güvenip kardeşmi götüremiyoruz korkudan NEROFİBYOMATASİZ bu hastalık kardeşimin hastalığı ve yıllardır hastanelerde okadar çok şey yaşadık ki sizi çok iyi anlıyorum ve ben bu siteden sizin güzel haberlerinizin takipcisi olacağım

    YanıtlaSil
  6. Hepimiz bir şekilde tıbbın etkilerinden nasibimizi alıyoruz isminizi yazmamışsınız. Bu konuda öğrenmek istediklerinizi bana mail atarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Malesef hastane günlükleri diye birşey oluştursak elimizde oldukça kabarık bir veri oluşur sanırım. En kötüsüde bunun yüreğimizde yarattığı acı sanırım.
    Kardeşinizin hastalığı konusunda bilgi sahibi değilim malesef ama acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Endometriozis teşhisi yeni konulan birisi için oldukça moral bozucu oldu benim için. Yaşadıklarınız herkesin "ohoo çok basit, çikolata kisti herkeste var" deyip geçtiği bir rahatsızlık için çok ağır gerçekten. Çok çok geçmiş olsun Ebru Hanım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Hanım merhaba,
      Öncelikle endometriozis kisti Türkiye genelinde %10luk bir kesimi etkileyen bir konu sanırım sizin konuştuğunuz kişiler yumurtalık kistiyle karıştırmış olamalılar... İleri aşamalarda kısırlık ve kanser riski olduğunu bilmiyor olmalılar . Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler,
      Ebru

      Sil
  8. Gözde hanım malesef bu kist göründüğü kadar masum bir kist değil lütfen iyi bir uzmanla görüşün yardım isterseniz seve seve yardımcı olurum bana ebrubirkandan@yahoo.com adresinde ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. Oncelikle cok cok gecmis olsun Ebru Hanim,

    Benim de 19 yasinda kadin hastaliklariyla tanismis olan bir annem var; zorla hamile kalmis bana; tek cocuk olarak artik 30a yaklasiyorum ve cogu kadin gibi hamileligi dusunmeye basladim. Endometriyozisi ilk annemden duymustum. Son birkac senedir cektiklerimden oturu kendimden de supheleniyordum ki; nette bilimsel makalelere goz atarken sizin yaziniza denk geldim. Sizi hic tanimamama ragmen yazdiklariniz beni aglatti oturdugum yerde. Kendimi cok yakin gordum size bilmem neden..Gercekten genc yasta buyuk olaylar atlatmissiniz. Cok zor seyler yasamissiniz ve yureginizin genisligiyle paylasmissiniz yasadiklarinizi; yol gostermek adina. Yureginize saglik... Biliyor musunuz annemin de oykuleri-doktor, hastane hikayeleri coktur. Biz de ailecek oyle seyler yasadik ki son 20 yildir; ailemin de saglikci olmasina ragmen saglikcilara lanet ettik. Isini hastaneye para kazandirmak olarak goren ve insan hayatini bu ugurda hice sayan meslektaslarinin olmasi o kadar aci ki...Bir insan hayati degil aslinda doktorlarin ellerindeki; o insanin sevdikleri, cevresi... Yillar gecmis sizin yasadiklarinizin ustunden; insallah simdi cevrenizde sizi sevenlerin sarilislariyla dolu guzel gunler yasiyorsunuzdur..Tum kalbimle iyiliginizi ve sagliginizi dilerim.

    Not: Istanbulda henuz 2 senedir yasiyorum ve iyi bir jinekolg ariyorum. Dedigim gibi normal olmayan sikayetlerim var ve referanslara ihtiyacim var! Yardimci olabilir misiniz? Sevgiler ve saygilarimla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam,
      Size önerim bir tüpbebek uzman doktoruna görünmeniz. Doktor ismine gelince eğer bana ebrubirkandan@yahoo.com adresine mail atarsanız size bir kaç isim verebilirm.
      Sevgiler,
      Ebru

      Sil
  10. ebru hanım merhaba,

    bu anlattıklarınızın pek çoğunu ben de yaşadım ve bu sorunun ciddiyeti hakkında çevremdekiler bile bana inanmadı, keşke bu hastalığı yaşayanlar biraraya gelebisek ve konuşsak hepimize ne iyi olur. Doktorlar moral bozmaktan ve işi çözümsüzlüğe sokmaktan başka bir işe yaramıyorlar malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, Bu konuların konuşulduğ
      www.cocukistiyorum.com adresinde ki formlar altında Endometriozis başlında buluna arkadaşlarımız bu paylaşımı içerisindeler formlardan budurumla ilgili yeterli bilgilerede ulaşabilirsiniz.

      Sil
  11. ebrucum yaşadıklarını okudum ve tüylerim ürperdi çünkü seni ben yaşamış oldugun şeyleri kendimde yaşıyorum.endometriozistten 3 ameliyat oldum.evet doktorlar konusunda haklısın bu işten en iyi anlayan bdoktorlar fakülte hocaları bunu ögrenmemiz geç oldu ama ben ilk bel agrısıyla gittim 9cm kist hemen ameliyat dediler oldum.9ay sonra bagırabagıra hastaneye yattın 5,5cm kist tekrar ameliyat oldum.10 ay sonraki 3,5 cm kanser olabilirsin dediler.ve fakülte hocası yaptı tekrar ameliyat sonra kanser degilsin dediler hemen tüpbebek yap 5,5cm kistle tüpbebek denemesi yerlerde sürüne sürüne tabii tutmadı ve benim kistim büyüdü 7cm yaklaştı diger yumurtalıkta 2,5cm olmuş doktora gittim yumurtalık rahim hepsi alınacak dediler.eve geldim ve ibrahim saraçoglunun sogan kürünü yaptım 1 ay aralıksız içtim ve doktora gittigimde 2,5cm olan yok olmuş 6,7cm olanda 6cm olmuş bu mümkün degil dediler bende anlattım bana sogan suyuna devam et takip edelim seni dediler en önemliside artık agrılarım azaldı hergün 3apranax içiyordum geceleri kalbim sıkışıyordu agrıdan yürüyemiyordum çok şükür rahatladım senin öykünde benimkine benziyor lütfen sogan suyu iç gör bak şifa bulucaksın belki çocugun bile olur arzu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Arzu,

      Çok geçmiş olsun. Endometriozis hastalarının uyguladığı diyetler ve pehrisler oldukça etkili.. Soğan kurunu bir kere yapmıştım. Ancak zaten benim için o tren kaçalı çok oldu ilgin için teşekkürler.

      Sil
  12. Selamlar ben 33 yasindayim evliyim, alti ay once endometriose teshisi konuldu. Laparaskopi yaildi .yaklasik dort aydir hormon tedavisi icin adetten kesildim, dogum kontrol hapi iciyorum, iki ay icersinde bi ameliyatla lazerle yakcaklarmis, benim sorum su, hic cocugum yok sizce bu ameliyati olmalimiyim? Ben yurtdisinda yasiyorum.endometriosem 5 cm ve tupler acik, ve ikinci sorum ilaclari birakip hamile kalmayi denesem olurmuki??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam,

      5 cm lik bir kist oldukça büyük kabul ediliyor aslında... Bence siz iyi bir Tüp Bebek uzmanıyla görüşmeden böyle bir operasyona girmeyin. Lazerle kist yakmayı hiç bilmiyorum, duymadım ama tüpleriniz açık olasa bile 5 cmlik kistin yarattığı yapışıklıklar nedeniyle işlevsiz olabilir ki bu da dış gebelik demektir... Genelde Endometriozis kısti olan kişilere doğum kontrol hapları yada geçeci menepoza sokulduğunu duymuştum. Endometriozis kistinin yarattığı tahribat, yapışıklık nedeniyle gebelik gerçekleşmiyor yoksa kistin kendi başına bir problem yok... Kiste mudahale, yumurta kalitesini ve doğurganliğı etkiliyor. Birde operasyonsuz bu kistin yarattığı tahribat pek alaşılamıyor... Umarım karar veremenizde yardımcı olmuştur.

      Sil
  13. Tesekkurler ebru hanim yorumunuz icin, kafam cok karisik umarim allah yardimcim olurda en dogru yolu bulurum :((

    YanıtlaSil
  14. Ebru hanum bende 5yildir mucadele ediyorum.şuanki durumunuz nedir acaba

    YanıtlaSil

yorumlarınız